2 września 2013

Babka z białek

Moją główną intencją, kiedy zaczynałam prowadzić tę stronę było "przerobienie" wszystkich przepisów 
z brulionów mojej mamy. Stwierdziłam, że kiedy zrobię je wszystkie, opanuję sztukę gotowania do perfekcji, nauczę się przyrządzać to co sama lubię jeść i w ogóle będę lepsza:) 
Tymczasem w natłoku inspiracji, bruliony i zeszyty odeszły na dalszy plan. Ich miejsce zajmowały kolejne książki kucharskie, smakołyki znalezione w sieci, czy moje pomysły własne.
Nie poddaję się jednak tak łatwo i ową propozycją oficjalnie rozpoczynam serię przepisów z zeszytów Bochny.
Kilka z nich już znacie.
Torcik Baltexpo, to prościutkie ciasto bananowe , czy sycące ciasto ryżowe .
Dziś czas na babkę z białek.

Babka z białek

8 białek
25 dkg cukru pudru
7 dkg mąki ziemniaczanej
8 dkg maki pszennej
10 dkg topionego masła
bakalie (opcjonalnie)

Masło rozpuść i odstaw do wystudzenia.
Piekarnik nastaw na 170 stopni.
Białka ubij na sztywną pianę, dodaj cukier puder i dalej ubijając wlewaj po kropelce przestudzony tłuszcz. Dodaj obie mąki i wymieszaj.
Piecz ok 40 minut.
Smacznego!




14 komentarzy :

  1. Piękna babka w kształcie serca!
    Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! włożyłam serce również w jej wykonanie:) Polecam, leciutka jak piórko... i koniecznie podziel się wrażeniami:) ściskam!

      Usuń
  2. Mmm... wygląda na taką co się w ustach rozpływa. Piękna ta gałązka- jeszcze taka wiosenna a to przecież jesień za pasem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię w moich skromnych progach:) Jesień za oknem, a w sercu zawsze maj!:)

      Usuń
  3. Bardzo fajne to ciasto takie apetyczne i delikatne. A forma w kształcie serca wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Kruszyno! Jak będziesz miała nadmiar białek wypróbuj koniecznie. polecam:) pozdrowionka!

      Usuń
  4. Przecudne zdjęcia! Twoja babka to bardzo romantyczny deser :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję bardzo! To jedna z moich ukochanych form:)

      Usuń
  5. What a gorgeous cake! I love that heart shape.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowicie prosty przepis,a do tego wybornie smaczny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam 5 białek odłożonych w lodówce:-) Kiedyś moja mama robiła babkę z białek, ale o ile dobrze pamiętam to była jeszcze z makiem;-) Pięknie się prezentuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedziałam, że można z samych białek :)
    A jaka pyszna jajecznica będzie z pozostałych żółtek ;)
    Ślicznie wyszła Ci ta babka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja droga imienniczko - piękne zdjęcia! Ja mogę pochwalić się tym, że nigdy nie upiekłam żadnego ciasta :) Ale za to odpaliłam kilka dań w piekarniku i - o dziwo - nie wybuchło. Sukcesss!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...